Analýzy a vyhodnocení

Proto abyste měli vždy dobrou zpětnou vazbu, je zapotřebí veškerá data sbírat, měřit a následně vyhodnocovat. My používáme Google analytics. Tento software poskytuje společnost Google zdarma. Základní nastavení kódu pro měření návštěvnosti poskytujeme klientům zdarma. Pokročilejší nastavení účtujeme (hodinová sazba). Jedná se zejména o analytiku pro e-shopy. Nastavení cílů, měření konverzí, pokročilé nastavení remarketingu, dynamického remarketingu a další.

Proč používat Google Analytics?

Získáte veškeré informace o návštěvnících vašeho webu.
Zde je seznam těch nejčastěji sledovaných parametrů.

Návštěvnost

Geografické údaje

Obsah webu

Zdroje provozu

zjistíte tak nejen z jakého portálu nebo webu návštěvník přišel, ale také přes jaký typ kampaně, popřípadě přes jaká konkrétní klíčová slova

Technické údaje

Demografické údaje o návštěvnících

Přehled

Lokalita


Sledování cílů a měření konverzí

Sledování cílů u prezentačních webů

V Google analytics můžeme pro každý web nastavit tzv. sledování cílů, nebo-li cílových stránek, které jsou pro Vás klíčové, kam chcete, aby se váš návštěvník dostal. Může to být např. kontaktní stránka, nebo podstránka se speciální akcí. Velmi často se používají tzv. landing page (stránky které jsou vytvořeny pro např. časově omezenou akci a na ně pak směřují vaše reklamní kampaně) tyto stránky nemusí být vůbec v navigaci webu a slouží pouze pro konkrétní kampaň. Stejně tak můžete návštěvník na webu vygenerovat voucher nebo QR kód a vy pak jednoduše poznáte kolik zákazníků přišlo přes konkrétní kampaň.

Konverze

Tak k cíli

Měření konverzí – u e-shopů

Ve vašem Google analytics nastavíme podrobně celou cestu uživatele nákupním procesem, který může mít několik kroků. Např. košík – pokladna – objednávka, nebo podrobnější košík-doprava-platba – objednávka atd. Každý krok má svou unikátní url adresu a tak můžete nastavit jako cíl url podstránky objednávka a jednotlivé kroky jako cestu k cíli. Pomocí monitorování celé cesty k nákupu uvidíte nejen z jakých zdrojů a klíčových slov zákazníci přišli, ale také počet potenciálních zákazníků, kteří během cesty k cíli odešli z vašeho eshopu. Důvodem mohou být např. možnosti platby, nebo drahá doprava, nebo jen nekomfortní prostředí objednávkového procesu. Každopádně můžete na tyto zákazníky zacílit opakovaně pomocí remarketingu nebo retargetingu.
Dále můžete nastavit hodnotu konverze. Tím získáte reálný přehled o výši objednávek. Vidíte tedy nejen počet transakcí ale i hodnotu objednávky (obrat). Dále můžete sledovat konverzní poměr z jednotlivých zdrojů a náklady na jednu objednávku (konverzi).

Asistované konverze

Cesty k objednávce jsou nevyzpytatelné :-)
Je dobré vědět, že většina objednávek (konverzí) není prvoplánových a tudíž nepochází z jednoho zdroje návštěvnosti. Uživatelé velmi často pečlivě vybírají, než nakoupí, stejně jako vy když jdete do kamenného krámu.
Stane se tedy, že navštíví váš web například přes placenou reklamu, prohlédne si vaše zboží a odejde ke konkurenci zjistí, že konkurence má například vyšší cenu a tak protože si zapamatoval váš web, napíše do vyhledavače jméno vašeho shopu a klikne podruhé k vám, prohlédne si zboží znovu a zastaví se například nad termínem doručení, znovu opustí váš web a projde si konkurenci, která má stejnou cenu, jestli nemá kratší lhůtu pro dodání zboží, když se ubezpečí, že tomu tak není, zadá rovnou vaše www stránky a dokončí nákup u vás.

Takto vznikají asistované konverze a konverzní trasa v analytics pak bude zaznamenaná jako:  (placené vyhledávání → organické vyhledávání → přímá)

Analytics jako cesta k efektivnímu marketingu

Všechna data v analytics můžete porovnávat ve zvolených obdobích a tak velmi dobře zjistíte, jak jste si vedli minulý měsíc oproti stávajícímu, nebo můžete porovnávat jednotlivé měsíce v různých letech př. červen 2017 vs. červen 2016. Správným měřením a vyhodnocováním dosáhnete větší efektivity vašich reklamních kampaní a ostatních aktivit na internetu.

Používjete Google analytics a kontrolujte tak svůj online marketing!