Tvorba webových stránek a eshopů

Tvorba webových stránek

Webové stránky jsou základním stavebním kamenem pro Váš online marketing.
Představte si je jako vaše oblíbené místo, kam se vždy rádi vracíte.
Webové stránky by měly být dokonalou synergií mezi grafikou a funkční platformou.
Velmi záleží na tom, jakou činností se zabýváte a podle toho jsou různé nároky, jak na grafické zpracování, tak na funkcionalitu.
Pokud jsem např. auditor určitě nemusím mít špičkovou originální grafiku, ale musím mít na webu dostatek relevantních informací o činnostech, které poskytuji a rozhodně si nesmím na webu dovolit nepřesnosti. Naopak pokud prodávám luxusní automobily, musím mít skvělou grafiku, protože ne nadarmo se říká, že grafika prodává.

10 věcí, které musí webové stránky splňovat

  • pěkné grafické zpracování (pokud možno ne šablonová grafika)
  • přehledná navigace – důležité pro dobrou orientaci vašich zákazníků
  • rychlost načítání – web by neměl být zatížený zbytečnostmi, aby se zobrazil během okamžiku
  • responzivita – web se musí zobrazovat na všech zařízeních správně (mobilech, PC, tabletech)
  • obsahová kvalita – web by měl mít dostatek relevantních informací a neměl by obsahovat chyby, nepřesnosti, ale také by neměl být jako slohové cvičení :-) Obsah by měl být co nejvíce originální.
  • validita webu (každý web by měl splňovat všeobecně platná pravidla, jde zejména o čistotu zdrojového kódu a použitých technik, stylů atd.)
  • seo friendly – web by měl být tvořen s ohledem na správné zobrazování se ve vyhledavačích
Tvorba webových stránek

Každá stránka by měla mít originální meta informace (titulky, popis, keywords) a měla by mít tzv. čistou a co možná nejkratší url adresu. Seo optimalizace pro vyhledávače úzce souvisí právě s kvalitním obsahem a dobře nastavenými on page faktory na každé podstránce webu. Bez kvalitního obsahu na SEO zapomeňte.

Postup při tvorbě webových stránek a e-shopů

Zde uvádíme pouze bodově jednotlivé pracovní etapy při tvorbě webu:

Tvorba e- shopů

Kategorie a produkty

U e-shopů se samozřejmě řeší podrobné specifikace produktových kategorií a detailů produktů.
Jejich provázání a doporučení vhodných produktů k již objednávanému produktu, který máme v košíku.
Detail produktu je velmi důležitý pro samotný prodej. Zákazník potřebuje o produktu vědět co nejvíce informací, aby mohl nakoupit online. Důležité jsou fotografie produktů a jejich barevné a velikostní varianty.

Nákupní proces

Existuje více názorů, zda-li je lepší jednokrokový objednávkový proces, nebo vícekrokový.
Dle našeho názoru není ani jedna varianta špatná, pokud je celý proces jednoduchý a prozákaznický.
Nejčastější postup je : košík, doprava, platba, rekapitulace objednávky, objednávka.
Po odeslání objednávky by měl přijít zákazníkovi potvrzovací e-mail.
Většina e-shopů umožnuje registraci zákazníka a při dalších nákupech např. bonus, nebo slevu. Je samozřejmě dobré mít i možnost jednorázového nákupu bez nutnosti registrace.

Platební možnosti

Další důležitou věcí jsou platební možnosti v návaznosti na další software.
Druhy plateb:

  • kartou
  • převodem
  • hotově při převzetí zboží
  • propojení na platební brány GoPay a PayPal atd.

E-shopy mohou být napojeny na účetní systém a na různé vnitřní administrace, ať už pro správu e-shopu, pro správu objednávek, tak například admin pro velkoobchodní partnery atd.
Pokud je požadavek klienta na propagaci ve zbožových srovnavačích, zajistíme tvorbu XML feedů pro napojení na Heureku, Zboží či Google Nákupy a samozřejmě také rádi pro vás zrealizujeme komplexní propagaci eshopu.
Každý web i e-shop by měl mít kvalitní monitorování návštěvnosti a nákupních procesů. V rámci našich služeb doporučujeme Google analytics, pomocí něhož pak můžeme provádět analýzy, přehledy a ty poté reportovat Vám.

Tvorba internetového obchodu